Page 4 - Ekpaideutiko
P. 4

Να οξυνθεί η φαντασία τους και να διευρυνθεί η σκέψη τους μέσα
               από επινοητικές και υλικο-αισθητικές δραστηριότητες.
                Να βελτιωθεί η γλωσσική τους έκφραση και να εμπλουτισθεί το λεξι-
               λόγιό τους μέσα από τα πολύπλευρα γλωσσικά ερεθίσματα του μου-
               σειακού χώρου και των αντικειμένων του.
                Να αναπτυχθεί η κοινωνικοποιημένη σκέψη και δράση και να καλ-                                              Σας καλωσορίζω στο κτίριο
               λιεργηθεί η διαπροσωπική νοημοσύνη μέσα από τη συμμετοχή των
               παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες.                                                                         του Ιλίου Μελάθρου!
                Να αποκρυπτογραφηθεί η συμβολική γλώσσα των παραστάσεων και
               τα πολλαπλά νοήματα των αντικειμένων μέσα από την προσωπική                           Φαντάζομαι πως με αναγνωρίζετε…
               τους ερμηνεία.                                                                        Μα φυσικά,
                Να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα διάδοσης, διαφύλαξης και ανά-                      είμαι ο Ερνέστος Τσίλλερ, ο Γερμανός αρχιτέκτονας,
               δειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και να μετατραπούν τα παι-                    που το 1880 έδωσα υπόσταση σε αυτόν το χώρο.
               διά σε ενεργητικό φορέα.
                                                                                                     Θέλω, λοιπόν, να σας διηγηθώ την ιστορία μου:
                Να γίνει κατανοητό ότι το μουσείο δεν είναι ένα απρόσωπο περιβάλ-
   2           λον, αλλά μπορεί να μετατραπεί σ’ έναν ευχάριστο χώρο δημιουργι-                      Όλα ξεκινούν από τη στιγμή που
                                                                                                     ο φίλος και συμπατριώτης μου, Ερρίκος Σλήμαν,
               κής ψυχαγωγίας, έκφρασης κι έμπνευσης.
                                                                                                     γνωστός αρχαιολόγος και ελληνολάτρης,
                Να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για τα μαθήματα της ιστορίας, των                      μου αναθέτει το σχεδιασμό της κατοικίας του στην Αθήνα
               αρχαίων ελληνικών, την αρχιτεκτονική, την ιστορία της τέχνης, το θέα-                 για να διαμείνει με την Ελληνίδα σύζυγό του, Σοφία.
               τρο και τις εικαστικές τέχνες.
                                                                                                     Μία χάρη μόνο μου ζητάει: ευρυχωρία!
                                                                                                     Και δύο όρους μου θέτει:
                                                                                                     πλατιά μαρμάρινη σκάλα
                                                                                                     από το έδαφος μέχρι το πάνω πάτωμα
                                                                                                     και στην κορυφή ταράτσα!

                                                                                                     Έτσι, λοιπόν, κι εγώ αρχίζω τα σχέδιά μου!
                                                                                                     Φτιάχνω το ισόγειο για το υπηρετικό προσωπικό,
                                                                                                     τον πρώτο όροφο για να υποδέχεται το ζεύγος
                                                                                                     την αριστοκρατία της εποχής,
                                                                                                     και το δεύτερο για τις ιδιωτικές στιγμές
                                                                                                     του ζεύγους και των παιδιών τους,
                                                                                                     της Ανδρομάχης και του Αγαμέμνονα.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9